PAKET UMROH BULAN FEBRUARI MARET APRIL MEI 2018




biay paket promo umrah desember bekasi barat travel umroh murah - Paket Umroh Hemat Group Begitu banyak minat masyarakat untuk menunaikan ibadah umroh, kami travel umroh Dian Cahaya memiliki paket umroh rombongan dengan harga yang hemat dan fasilitas
Tag : biay paket promo umrah desember bekasi barat travel umroh murah, Travel umroh murah

WANITA KEJAR BANDIT YANG JAMBRET TASNYA

Wanita satu ini tergolong nekat. Seorang bandit tunggal yang telah menjambret tasnya dikejar hingga akhirnya tertangkap polisi di depan SPBU Jalan Ahmad Yani, Cempaka Putih,Jalkarta Pusat . “Pelaku tersebut sudah tujuh kali beraksi dan biasa dia selalu berdua kalau beraksi tapi kali ini main tunggal, seminggu lalu ia juga menjambret di Jl Pramuka namun lolos dari sergapan petugas,”tegas Kapolsek Cempaka Putih Kompol Tofiq,SH,MH. Kini bandit jambret yang sempat diamuk massa telah diamankan ke kantor polisi dan dari tangannya disita tas kulit milik korban, pelaku bersama sepeda motor Honda Supra X digunakan menjambret juga diamankan sebagai barang bukti. Kanit Reskrim Polsek Cempaka Putih AKP Supriyadi, telah menuturkan kejadian tersebut sekitar pukul 04:30 dinihari, ketika itu korban Astuti yang berusia 24 tahun, warga Jalan Cipinang Muara, Jakarta Timur, mengendarai sepeda motor Yamaha Mio warna putih. Korban tadinya mau ke pasar kue subuh, karena dijambret akhirnya wanita ini gagal belanja. Korban ketika itu datang dari arah Rawamangun melintas menuju Jl Ahmad Yani, namun wanita berambut sebahu itu tidak menyadari semenjak melintas di Rawasari sudah dibuntuti satu pengendara sepeda motor yang belakangan diketahui bandit jambret. Motor korban semula sempat di dahului kemudian korban kembali mendahului motor pelaku. Namun begitu mendekati SPBU (Stasiun Pengisian Bahan Bakar Umum), bandit kelompok Pendongkelan,Jaktim, itu memepet korban hingga wanita itu nyaris terjatuh, tas yang nyantol di depan bawah jok dirampas pelaku Setelah tas berpindah tangan, wanita tidak tinggal diam malah bandit tunggal yang kabur kearah Cocacolla diuber sambil diteriaki rampok…rampok, hingga mengundang perhatiam massa maupun petugas lagi diploting di Jalan Ahmad Yani. Tak pelak lagi, polisi dengan mengendarai motor RX King turut menguber bandit tersebut dan pelaku sempat terjatuh setelah menabrak trotoar kemudian dibekuk pengojek. Massa sempat emosi mendaratkan pukulan mengenai wajah hingga darah segar mencrot dari hidung. Petugas serse yang ikut mengejar berhasil menyelamatkan bandit jalanan itu dari amukan warga. Kini tersangka Risma Kasim, sudah 7 kali menjambret diamankan ke kantor polisi bersama tas dan sepeda motor yang dipakai menjambret. “Akibat perbuatannya itu ia akan dikenakan pasal 363 KUHP, dengan ancaman pidana 7 tahun penjara,”tegas Supriyadi> WANITA KEJAR BANDIT YANG JAMBRET TASNYA

TIPS SEWA MOBIL UNTUK MUDIK

Pengen pulang kampung atau mudik bareng keluarga? Tapi tiket pesawat naik dan harganya sangat mahal sekali. Ada solusinya , pake aja jasa rental mobil, selain murah dan bisa juga muat semua anggota keluarga, selain itu ada juga keuntungan lain, Anda juga bisa berlibur dan berkunjung ke sanak saudara di kampung dengan mobil tersebut. Walaupun mobil rental.

Namun ada beberapa hal penting yang harus diperhatikan pada saat ingin menggunakan jasa rental mobil. Apa saja itu? simak ulasan dibawah ini:

- Sesuaikan jenis mobil dengan kebutuhan Anda.
Hitunglah berapa banyak anggota keluarga yang akan ikut mudik dan sesuaikan dengan mobil yang akan di sewa nantinya. Jika anda termasuk keluarga kecil terdiri dari anda, istri, dan dua orang anak sebaiknya memilih jenis mobil keluarga kecil. Apabila lebih banyak jumlahnya bisa menggunakan mobil MPV yang 7 seater.

- Cek harga untuk sewa mobil.
Anda bisa mencari referensi di internet, tanya temen atau saudara atau bisa juga mendatangi beberapa tempat rental mobil yang ada di dekat rumahAnda. Pastikan memilih jasa rental mobil yang sudah ternama karena memiliki layanan yang bagus.

- Baca kontrak perjanjian sewa mobil dengan teliti.
Terkadang hal ini tidak diperhatikan, bisa-bisa malah rugi ntar. Perhatikan dengan detail dari setiap kontrak tersebut. Baik mengenai biaya tambahan apabila terjadi keterlambatan pengembalian mobil. Cek juga apakah ada asuransi dan biaya-biaya lainnya.

- Cek kondisi mobil dengan cermat.
Apabila anda ingin mengemudi sendiri atau menggunakan jasa rental mobil tanpa sopir, hal ini sangatlah penting. Lakukan pengecekan kondisi kelistrikan, mesin, ban, serta kestabilan mobil. Kondisi kelistrikan bisa menggunakan alat bantu volt meter untuk mengecek sumber listrik baik alternator maupun aki dan sebagainya.

- Mintalah kartu nama atau nomor telepon jasa sewa mobil
Bila sudah sepakat untuk menyewanya, pastikan untuk meminta nomor telepon perusahaan tempat anda menyewa yang bisa dihubungi setiap saat. Hal ini bertujuan untuk mengantisipasi bila terjadi peristiwa yang tidak diinginkan pada saat mudik. Anda bisa langsung bisa menanyakan kondisi mobil itu kepada petugas di perusahaan tersebut apabila terjadi kerusakan.

 

> TIPS SEWA MOBIL UNTUK MUDIK

Keluarga Ade Sara Meminta Maaf kepada Pelaku

Saco-Indonesia.com — Polisi mulai memeriksa saksi-saksi terkait kasus pembunuhan Ade Sara Angelina Suroto (19). Saksi-saksi itu di antaranya adalah orang-orang yang dimintai tolong oleh pelaku AIH (19) saat mobil yang dipakai untuk membawa mayat Ade Sara mogok hingga tiga kali.

Kepala Bidang Humas Polda Metro Jaya Komisaris Besar Rikwanto mengatakan, saat berputar-putar hendak membuang mayat korban, mobil yang ditumpangi pelaku AIH dan satu pelaku lagi, AR (18), mogok tiga kali. Saat mogok ini, AIH meminjam jumper aki ke sejumlah orang untuk menghidupkan kembali mobil KIA Visto.

Namun, mobil itu mogok lagi hingga tiga kali. AIH kemudian memanggil temannya untuk meminjam aki. Teman AIH datang ke lokasi. ”Saat itu, temannya sempat melihat ada orang di dalam mobil AIH. Ia bertanya, siapa itu? Dijawab AIH, itu mayat,” kata Rikwanto.

Mendapat jawaban itu, teman AI diam sebelum kemudian pergi. Setelah mesin mobil hidup kembali, pelaku pergi dengan membawa mayat korban.

Rikwanto menambahkan, polisi belum menjadwalkan pemeriksaan psikologi AIH dan AR. Keduanya masih menjawab pertanyaan penyidik dengan normal. Namun, jika dibutuhkan, polisi akan menghadirkan psikolog untuk memeriksa kondisi kejiwaan kedua pelaku.

Meminta maaf

Keluarga Ade Sara Angelina Suroto (19) tidak hanya memaafkan tindakan pelaku yang membunuh Sara. Keluarga, melalui paman Sara, Yohanes Sutarto, juga meminta maaf jika ada tindakan dan perkataan Sara yang telah melukai kedua pelaku sehingga terjadi peristiwa pembunuhan itu.

”Kami pun tak habis pikir kenapa terjadi penganiayaan itu. Apa mungkin Sara telah melukai perasaan mereka (kedua pelaku). Kalau demikian, kami pun minta maaf,” kata Yohanes.

Namun, hingga saat ini, menurut Yohanes, keluarga kedua pelaku belum ada yang meminta maaf kepada keluarga Sara. ”Ya, kami juga memahami keluarga mereka (kedua pelaku) dan keluarga kami juga tak saling kenal, melainkan anak-anaknya yang kenal,” kata Yohanes.

Tak dimungkiri Yohanes, meskipun cukup tegar, orangtua Sara sesungguhnya juga terguncang, terutama ayah Sara, Suroto, yang kerap termenung pada malam hari. ”Ibunda Sara, Elizabeth, memang kelihatan jauh lebih tegar. Mudah-mudahan selanjutnya demikian,” kata Yohanes.

Sensitivitas terkikis

Psikolog anak dan remaja dari Lembaga Psikologi Terapan Universitas Indonesia, Vera Itabiliana Hadiwidjojo, mengatakan, ada kemungkinan kedua pelaku, AIH dan AR, telah kehilangan sensitivitas dan empati.

”Mungkin, entah bagaimana, sensitivitas ataupun empati keduanya terkikis. Padahal, itu yang membatasi orang untuk tidak menyakiti orang lain,” kata Vera.

Namun, menurut Vera, seseorang tidak bisa menjadi sesadis itu dalam waktu singkat. Ia yakin ada beberapa faktor yang berkontribusi memunculkan kesadisan itu. Hal ini bukan berarti membela atau mencari pembenaran dalam tindakan kedua pelaku. Namun, faktor-faktor pemicu kesadisan sebisa mungkin harus diungkap untuk menemukan akar masalahnya.

Pakar psikologi forensik, Reza Indragiri Amriel, berpendapat, kecil kemungkinan tewasnya Sara sebagai sebuah kesengajaan dan terencana. Dua tersangka, yakni AIH dan AR, diduga kalap sehingga bereaksi secara berlebihan. Efek ini timbul karena pelaku tidak profesional.

”Reaksi berlebihan dari kedua tersangka terjadi saat korban berteriak dan bertindak di luar antisipasi sebelumnya. Cara tersangka menghentikannya kebablasan,” kata Reza. (MKN/NEL/MDN/RAY)

 

Sumber : Kompas.com

Editor : Maulana Lee

> Keluarga Ade Sara Meminta Maaf kepada Pelaku

Ingin duet bareng Tulus, Raisa terbentur kebijakan label

Ketentuan prosedur yang telah diterapkan label membuat Raisa sulit mewujudkan keinginannya menelurkan album kolaborasi. Padahal Raisa telah mengidam-idamkan berkolaborasi dengan penyanyi lain.

"Ingin banget. Dari album kemarin saya sudah ingin, cuma kalau label itu tidak sulit. Banyaklah yang ingin saya lakukan tapi terbatas. Kedepannya sih ingin banget," ungkap Raisa di Kawasan Thamrin, Jakarta Pusat .

Keinginan itu telah terlihat dari seringnya Raisa berkolaborasi bersama penyanyi lain disetiap aksinya. Bahkan Raisa juga sudah memiliki lagu duet yang diciptakannya bersama Tulus.

"Beberapa teman kayak Tulus sering ketemuan buat bikin lagu, sudah ada beberapa. Jadi sebenernya kalo besok mau keluarkan single duet juga udah bisa," jelasnya.

Sebanyak 2 lagu duet yang sudah diciptakan Raisa dan Tulus. Namun Raisa belum ingin merilis lagu itu ke pasaran dalam waktu dekat ini.

"Tulus lagunya ada banyak, cuma yang kita berdua ada 2 lagu. Ini bukan buat sekarang sih, mungkin nanti saja," pungkasnya.

> Ingin duet bareng Tulus, Raisa terbentur kebijakan label

CARA ALAMI AGAR TUBUH TERLIHAT SEGAR

saco-indonesia.com, Semua wanita pasti juga ingin wajahnya akan terlihat segar dan sehat. Sehingga, banyak yang telah melakukan perawatan mahal atau bahkan telah membeli make-up yang diklaim bisa membuat wajah segar dan sehat. Padahal wajah segar dan sehat juga bisa didapat dengan cara alami.

berikut ini cara alami yang bisa Anda lakukan untuk bisa mendapatkan wajah yang segar dan sehat sepanjang hari:

1. Lakukan gerakan di pagi hari
Jadikan gerakan sebagai hal pertama yang wajib Anda lakukan setelah bangun tidur misalnya dengan joging atau jalan cepat. Olahraga di pagi hari juga bisa'membangunkan' organ, tulang, dan otot setelah Anda melalui waktu tidur. Kegiatan itu juga bisa mengirimkan pesan 'kita sudah bangun!' ke otak kita.
Selain itu, tubuh juga bisa memompa darah lebih baik serta membuat tubuh akan lebih sehat dan tampak bersinar. Tidak harus ke gym, Anda juga bisa melakukan olahraga selama 15 menit dengan menyaksikan CD panduan, bersepeda, atau jalan mengelilingi komplek rumah Anda.

2. Gunakan air dingin atau sendok
Basuhan air es saat bangun tidur juga bisa membuka mata dan 'mengejutkan' otak Anda. Jika Anda cukup berani, putarlah keran ke pengaturan air dingin dan basuhlah diri Anda selama 10 detik, sebelum mulai beralih ke air hangat. Hal ini juga akan bisa membuat rambut Anda lebih bersinar. Cara lainnya, sebelum tidur masukkan sendok ke dalam freezer dan pagi harinya, kompres mata dengan menggunakan sendok tersebut.

3. Mempraktekkan aturan 20/20/20 sepanjang hari
Jika Anda menatap komputer sepanjang hari tanpa istirahat, cobalah berlatih 20/20/20 yang telah dikatakan dokter untuk dapat mengurangi ketegangan dan kemerahan mata. Ambil waktu 20 detik untuk bisa melihat sesuatu yang lain sambil berjalan 20 langkah setiap 20 menit.

4. Minum air sebanyak mungkin di siang hari
Coba siapkan air dalam botol besar di meja Anda sepanjang hari dan mengisinya saat habis. Air juga bisa menghidrasi organ tubuh serta otak kita sehingga kita tidak hanya merasa lebih terjaga tapi juga berkonsentrasi.

5. Tinggalkan ponsel di malam hari
Menurut para peneliti di Lighting Research Cente di Rensselaer Polytechnic Institute, mereka yang telah menghabiskan waktu dua jam untuk dapat menggunakan perangkat dengan layar LED seperti iPad atau iPhone memiliki tingkat melatonin yang lebih tinggi. Melatonin adalah senyawa kimia yang telah menghambat tidur hingga Anda bisa kurang istirahat dan tidak segar di keesokan harinya.


Editor : Dian Sukmawati

> CARA ALAMI AGAR TUBUH TERLIHAT SEGAR

Robert Patterson Jr., Lawyer and Judge Who Fought for the Accused, Dies at 91

Judge Patterson helped to protect the rights of Attica inmates after the prison riot in 1971 and later served on the Federal District Court in Manhattan.

Robert Patterson Jr., Lawyer and Judge Who Fought for the Accused, Dies at 91 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Edward Chambers, Early Leader in Community Organizing, Dies at 85

A lapsed seminarian, Mr. Chambers succeeded Saul Alinsky as leader of the social justice umbrella group Industrial Areas Foundation.

Edward Chambers, Early Leader in Community Organizing, Dies at 85 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Elizabeth Brown Pryor, Biographer of Clara Barton and Robert E. Lee, Dies at 64

Ms. Pryor, who served more than two decades in the State Department, was the author of well-regarded biographies of the founder of the American Red Cross and the Confederate commander.

Elizabeth Brown Pryor, Biographer of Clara Barton and Robert E. Lee, Dies at 64 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Baltimore Residents Away From Turmoil Consider Their Role

BALTIMORE — In the afternoons, the streets of Locust Point are clean and nearly silent. In front of the rowhouses, potted plants rest next to steps of brick or concrete. There is a shopping center nearby with restaurants, and a grocery store filled with fresh foods.

And the National Guard and the police are largely absent. So, too, residents say, are worries about what happened a few miles away on April 27 when, in a space of hours, parts of this city became riot zones.

“They’re not our reality,” Ashley Fowler, 30, said on Monday at the restaurant where she works. “They’re not what we’re living right now. We live in, not to be racist, white America.”

As Baltimore considers its way forward after the violent unrest brought by the death of Freddie Gray, a 25-year-old black man who died of injuries he suffered while in police custody, residents in its predominantly white neighborhoods acknowledge that they are sometimes struggling to understand what beyond Mr. Gray’s death spurred the turmoil here. For many, the poverty and troubled schools of gritty West Baltimore are distant troubles, glimpsed only when they pass through the area on their way somewhere else.

Photo
 
Officers blocked traffic at Pennsylvania and West North Avenues after reports that a gun was discharged in the area. Credit Drew Angerer for The New York Times

And so neighborhoods of Baltimore are facing altogether different reckonings after Mr. Gray’s death. In mostly black communities like Sandtown-Winchester, where some of the most destructive rioting played out last week, residents are hoping businesses will reopen and that the police will change their strategies. But in mostly white areas like Canton and Locust Point, some residents wonder what role, if any, they should play in reimagining stretches of Baltimore where they do not live.

“Most of the people are kind of at a loss as to what they’re supposed to do,” said Dr. Richard Lamb, a dentist who has practiced in the same Locust Point office for nearly 39 years. “I listen to the news reports. I listen to the clergymen. I listen to the facts of the rampant unemployment and the lack of opportunities in the area. Listen, I pay my taxes. Exactly what can I do?”

And in Canton, where the restaurants have clever names like Nacho Mama’s and Holy Crepe Bakery and Café, Sara Bahr said solutions seemed out of reach for a proudly liberal city.

“I can only imagine how frustrated they must be,” said Ms. Bahr, 36, a nurse who was out with her 3-year-old daughter, Sally. “I just wish I knew how to solve poverty. I don’t know what to do to make it better.”

The day of unrest and the overwhelmingly peaceful demonstrations that followed led to hundreds of arrests, often for violations of the curfew imposed on the city for five consecutive nights while National Guard soldiers patrolled the streets. Although there were isolated instances of trouble in Canton, the neighborhood association said on its website, many parts of southeast Baltimore were physically untouched by the tumult.

Tensions in the city bubbled anew on Monday after reports that the police had wounded a black man in Northwest Baltimore. The authorities denied those reports and sent officers to talk with the crowds that gathered while other officers clutching shields blocked traffic at Pennsylvania and West North Avenues.

Lt. Col. Melvin Russell, a community police officer, said officers had stopped a man suspected of carrying a handgun and that “one of those rounds was spent.”

Colonel Russell said officers had not opened fire, “so we couldn’t have shot him.”

Photo
 
Lambi Vasilakopoulos, right, who runs a casual restaurant in Canton, said he was incensed by last week's looting and predicted tensions would worsen. Credit Drew Angerer for The New York Times

The colonel said the man had not been injured but was taken to a hospital as a precaution. Nearby, many people stood in disbelief, despite the efforts by the authorities to quash reports they described as “unfounded.”

Monday’s episode was a brief moment in a larger drama that has yielded anger and confusion. Although many people said they were familiar with accounts of the police harassing or intimidating residents, many in Canton and Locust Point said they had never experienced it themselves. When they watched the unrest, which many protesters said was fueled by feelings that they lived only on Baltimore’s margins, even those like Ms. Bahr who were pained by what they saw said they could scarcely comprehend the emotions associated with it.

But others, like Lambi Vasilakopoulos, who runs a casual restaurant in Canton, said they were incensed by what unfolded last week.

“What happened wasn’t called for. Protests are one thing; looting is another thing,” he said, adding, “We’re very frustrated because we’re the ones who are going to pay for this.”

There were pockets of optimism, though, that Baltimore would enter a period of reconciliation.

“I’m just hoping for peace,” Natalie Boies, 53, said in front of the Locust Point home where she has lived for 50 years. “Learn to love each other; be patient with each other; find justice; and care.”

A skeptical Mr. Vasilakopoulos predicted tensions would worsen.

“It cannot be fixed,” he said. “It’s going to get worse. Why? Because people don’t obey the laws. They don’t want to obey them.”

But there were few fears that the violence that plagued West Baltimore last week would play out on these relaxed streets. The authorities, Ms. Fowler said, would make sure of that.

“They kept us safe here,” she said. “I didn’t feel uncomfortable when I was in my house three blocks away from here. I knew I was going to be O.K. because I knew they weren’t going to let anyone come and loot our properties or our businesses or burn our cars.”

Baltimore Residents Away From Turmoil Consider Their Role | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Dave Goldberg, Head of Web Survey Company and Half of a Silicon Valley Power Couple, Dies at 47

Mr. Goldberg was a serial Silicon Valley entrepreneur and venture capitalist who was married to Sheryl Sandberg, the chief operating officer of Facebook.

Dave Goldberg Was Lifelong Women’s Advocate

Dave Goldberg, Head of Web Survey Company and Half of a Silicon Valley Power Couple, Dies at 47 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

In Baltimore, National Guard Pullout Begins as Citywide Curfew Is Lifted

Wladyslaw Bartoszewski, 93, Dies; Polish Auschwitz Survivor Aided Jews

Mr. Bartoszewski was given honorary Israeli citizenship for his work to save Jews during World War II and later surprised even himself by being instrumental in reconciling Poland and Germany.

Wladyslaw Bartoszewski, 93, Dies; Polish Auschwitz Survivor Aided Jews | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Don Mankiewicz, Screenwriter in a Family Film Tradition, Dies at 93

Mr. Mankiewicz, an Oscar-nominated screenwriter for “I Want to Live!,” also wrote episodes of television shows such as “Star Trek” and “Marcus Welby, M.D.”

Don Mankiewicz, Screenwriter in a Family Film Tradition, Dies at 93 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Rolf Smedvig, Trumpeter in the Empire Brass, Dies at 62

A former member of the Boston Symphony Orchestra, Mr. Smedvig helped found the wide-ranging Empire Brass quintet.

Rolf Smedvig, Trumpeter in the Empire Brass, Dies at 62 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Joseph Lechleider, a Father of the DSL Internet Technology, Dies at 82

Joseph Lechleider

Mr. Lechleider helped invent DSL technology, which enabled phone companies to offer high-speed web access over their infrastructure of copper wires.

Joseph Lechleider, a Father of the DSL Internet Technology, Dies at 82 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

François Michelin, Head of Tire Company, Dies at 88

Under Mr. Michelin’s leadership, which ended when he left the company in 2002, the Michelin Group became the world’s biggest tire maker, establishing a big presence in the United States and other major markets overseas.

François Michelin, Head of Tire Company, Dies at 88 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Marty Napoleon, 93, Dies; Jazz Pianist Played With Louis Armstrong

Mr. Napoleon was a self-taught musician whose career began in earnest with the orchestra led by Chico Marx of the Marx Brothers.

Marty Napoleon, 93, Dies; Jazz Pianist Played With Louis Armstrong | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Native American Actors Work to Overcome a Long-Documented Bias

Late in April, after Native American actors walked off in disgust from the set of Adam Sandler’s latest film, a western sendup that its distributor, Netflix, has defended as being equally offensive to all, a glow of pride spread through several Native American communities.

Tantoo Cardinal, a Canadian indigenous actress who played Black Shawl in “Dances With Wolves,” recalled thinking to herself, “It’s come.” Larry Sellers, who starred as Cloud Dancing in the 1990s television show “Dr. Quinn, Medicine Woman,” thought, “It’s about time.” Jesse Wente, who is Ojibwe and directs film programming at the TIFF Bell Lightbox in Toronto, found himself encouraged and surprised. There are so few film roles for indigenous actors, he said, that walking off the set of a major production showed real mettle.

But what didn’t surprise Mr. Wente was the content of the script. According to the actors who walked off the set, the film, titled “The Ridiculous Six,” included a Native American woman who passes out and is revived after white men douse her with alcohol, and another woman squatting to urinate while lighting a peace pipe. “There’s enough history at this point to have set some expectations around these sort of Hollywood depictions,” Mr. Wente said.

The walkout prompted a rhetorical “What do you expect from an Adam Sandler film?,” and a Netflix spokesman said that in the movie, blacks, Mexicans and whites were lampooned as well. But Native American actors and critics said a broader issue was at stake. While mainstream portrayals of native peoples have, Mr. Wente said, become “incrementally better” over the decades, he and others say, they remain far from accurate and reflect a lack of opportunities for Native American performers. What’s more, as Native Americans hunger for representation on screen, critics say the absence of three-dimensional portrayals has very real off-screen consequences.

“Our people are still healing from historical trauma,” said Loren Anthony, one of the actors who walked out. “Our youth are still trying to figure out who they are, where they fit in this society. Kids are killing themselves. They’re not proud of who they are.” They also don’t, he added, see themselves on prime time television or the big screen. Netflix noted while about five people walked off the “The Ridiculous Six” set, 100 or so Native American actors and extras stayed.

Advertisement

But in interviews, nearly a dozen Native American actors and film industry experts said that Mr. Sandler’s humor perpetuated decades-old negative stereotypes. Mr. Anthony said such depictions helped feed the despondency many Native Americans feel, with deadly results: Native Americans have the highest suicide rate out of all the country’s ethnicities.

The on-screen problem is twofold, Mr. Anthony and others said: There’s a paucity of roles for Native Americans — according to the Screen Actors Guild in 2008 they accounted for 0.3 percent of all on-screen parts (those figures have yet to be updated), compared to about 2 percent of the general population — and Native American actors are often perceived in a narrow way.

In his Peabody Award-winning documentary “Reel Injun,” the Cree filmmaker Neil Diamond explored Hollywood depictions of Native Americans over the years, and found they fell into a few stereotypical categories: the Noble Savage, the Drunk Indian, the Mystic, the Indian Princess, the backward tribal people futilely fighting John Wayne and manifest destiny. While the 1990 film “Dances With Wolves” won praise for depicting Native Americans as fully fleshed out human beings, not all indigenous people embraced it. It was still told, critics said, from the colonialists’ point of view. In an interview, John Trudell, a Santee Sioux writer, actor (“Thunderheart”) and the former chairman of the American Indian Movement, described the film as “a story of two white people.”

“God bless ‘Dances with Wolves,’ ” Michael Horse, who played Deputy Hawk in “Twin Peaks,” said sarcastically. “Even ‘Avatar.’ Someone’s got to come save the tribal people.”

Dan Spilo, a partner at Industry Entertainment who represents Adam Beach, one of today’s most prominent Native American actors, said while typecasting dogs many minorities, it is especially intractable when it comes to Native Americans. Casting directors, he said, rarely cast them as police officers, doctors or lawyers. “There’s the belief that the Native American character should be on reservations or riding a horse,” he said.

“We don’t see ourselves,” Mr. Horse said. “We’re still an antiquated culture to them, and to the rest of the world.”

Ms. Cardinal said she was once turned down for the role of the wife of a child-abusing cop because the filmmakers felt that casting her would somehow be “too political.”

Another sore point is the long run of white actors playing American Indians, among them Burt Lancaster, Rock Hudson, Audrey Hepburn and, more recently, Johnny Depp, whose depiction of Tonto in the 2013 film “Lone Ranger,” was viewed as racist by detractors. There are, of course, exceptions. The former A&E series “Longmire,” which, as it happens, will now be on Netflix, was roundly praised for its depiction of life on a Northern Cheyenne reservation, with Lou Diamond Phillips, who is of Cherokee descent, playing a Northern Cheyenne man.

Others also point to the success of Mr. Beach, who played a Mohawk detective in “Law & Order: Special Victims Unit” and landed a starring role in the forthcoming D C Comics picture “Suicide Squad.” Mr. Beach said he had come across insulting scripts backed by people who don’t see anything wrong with them.

“I’d rather starve than do something that is offensive to my ancestral roots,” Mr. Beach said. “But I think there will always be attempts to drawn on the weakness of native people’s struggles. The savage Indian will always be the savage Indian. The white man will always be smarter and more cunning. The cavalry will always win.”

The solution, Mr. Wente, Mr. Trudell and others said, lies in getting more stories written by and starring Native Americans. But Mr. Wente noted that while independent indigenous film has blossomed in the last two decades, mainstream depictions have yet to catch up. “You have to stop expecting for Hollywood to correct it, because there seems to be no ability or desire to correct it,” Mr. Wente said.

There have been calls to boycott Netflix but, writing for Indian Country Today Media Network, which first broke news of the walk off, the filmmaker Brian Young noted that the distributor also offered a number of films by or about Native Americans.

The furor around “The Ridiculous Six” may drive more people to see it. Then one of the questions that Mr. Trudell, echoing others, had about the film will be answered: “Who the hell laughs at this stuff?”

Native American Actors Work to Overcome a Long-Documented Bias | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Jozef Paczynski, Inmate Barber to Auschwitz Commandant, Dies at 95

Mr. Paczynski was one of the concentration camp’s longest surviving inmates and served as the personal barber to its Nazi commandant Rudolf Höss.

Jozef Paczynski, Inmate Barber to Auschwitz Commandant, Dies at 95 | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

Ghostly Voices From Thomas Edison’s Dolls Can Now Be Heard

Though Robin and Joan Rolfs owned two rare talking dolls manufactured by Thomas Edison’s phonograph company in 1890, they did not dare play the wax cylinder records tucked inside each one.

The Rolfses, longtime collectors of Edison phonographs, knew that if they turned the cranks on the dolls’ backs, the steel phonograph needle might damage or destroy the grooves of the hollow, ring-shaped cylinder. And so for years, the dolls sat side by side inside a display cabinet, bearers of a message from the dawn of sound recording that nobody could hear.

In 1890, Edison’s dolls were a flop; production lasted only six weeks. Children found them difficult to operate and more scary than cuddly. The recordings inside, which featured snippets of nursery rhymes, wore out quickly.

Yet sound historians say the cylinders were the first entertainment records ever made, and the young girls hired to recite the rhymes were the world’s first recording artists.

Year after year, the Rolfses asked experts if there might be a safe way to play the recordings. Then a government laboratory developed a method to play fragile records without touching them.

Audio

The technique relies on a microscope to create images of the grooves in exquisite detail. A computer approximates — with great accuracy — the sounds that would have been created by a needle moving through those grooves.

In 2014, the technology was made available for the first time outside the laboratory.

“The fear all along is that we don’t want to damage these records. We don’t want to put a stylus on them,” said Jerry Fabris, the curator of the Thomas Edison Historical Park in West Orange, N.J. “Now we have the technology to play them safely.”

Last month, the Historical Park posted online three never-before-heard Edison doll recordings, including the two from the Rolfses’ collection. “There are probably more out there, and we’re hoping people will now get them digitized,” Mr. Fabris said.

The technology, which is known as Irene (Image, Reconstruct, Erase Noise, Etc.), was developed by the particle physicist Carl Haber and the engineer Earl Cornell at Lawrence Berkeley. Irene extracts sound from cylinder and disk records. It can also reconstruct audio from recordings so badly damaged they were deemed unplayable.

“We are now hearing sounds from history that I did not expect to hear in my lifetime,” Mr. Fabris said.

The Rolfses said they were not sure what to expect in August when they carefully packed their two Edison doll cylinders, still attached to their motors, and drove from their home in Hortonville, Wis., to the National Document Conservation Center in Andover, Mass. The center had recently acquired Irene technology.

Audio

Cylinders carry sound in a spiral groove cut by a phonograph recording needle that vibrates up and down, creating a surface made of tiny hills and valleys. In the Irene set-up, a microscope perched above the shaft takes thousands of high-resolution images of small sections of the grooves.

Stitched together, the images provide a topographic map of the cylinder’s surface, charting changes in depth as small as one five-hundredth the thickness of a human hair. Pitch, volume and timbre are all encoded in the hills and valleys and the speed at which the record is played.

At the conservation center, the preservation specialist Mason Vander Lugt attached one of the cylinders to the end of a rotating shaft. Huddled around a computer screen, the Rolfses first saw the wiggly waveform generated by Irene. Then came the digital audio. The words were at first indistinct, but as Mr. Lugt filtered out more of the noise, the rhyme became clearer.

“That was the Eureka moment,” Mr. Rolfs said.

In 1890, a girl in Edison’s laboratory had recited:

There was a little girl,

And she had a little curl

Audio

Right in the middle of her forehead.

When she was good,

She was very, very good.

But when she was bad, she was horrid.

Recently, the conservation center turned up another surprise.

In 2010, the Woody Guthrie Foundation received 18 oversize phonograph disks from an anonymous donor. No one knew if any of the dirt-stained recordings featured Guthrie, but Tiffany Colannino, then the foundation’s archivist, had stored them unplayed until she heard about Irene.

Last fall, the center extracted audio from one of the records, labeled “Jam Session 9” and emailed the digital file to Ms. Colannino.

“I was just sitting in my dining room, and the next thing I know, I’m hearing Woody,” she said. In between solo performances of “Ladies Auxiliary,” “Jesus Christ,” and “Dead or Alive,” Guthrie tells jokes, offers some back story, and makes the audience laugh. “It is quintessential Guthrie,” Ms. Colannino said.

The Rolfses’ dolls are back in the display cabinet in Wisconsin. But with audio stored on several computers, they now have a permanent voice.

Ghostly Voices From Thomas Edison’s Dolls Can Now Be Heard | PAKET UMROH BULAN JANUARI 2016

promo berangkat umroh awal tahun di Utan Kayu Selatan jakarta
biaya paket berangkat umroh februari di Cilangkap jakarta
paket berangkat umrah april di Cakung Timur jakarta
harga paket umroh mei di Utan Kayu Selatan jakarta
paket umrah ramadhan bogor
harga paket umrah mei di Cilangkap jakarta
biaya paket umroh awal tahun di Bambu Apus jakarta
biaya paket umrah awal tahun di Halim Perdanakusuma jakarta
harga umrah awal tahun di Halim Perdanakusuma jakarta
paket umrah februari di Rambutan jakarta
harga paket berangkat umroh februari di Cipinang Muara jakarta
biaya berangkat umrah januari di Cakung jakarta
harga berangkat umroh maret di Jatinegara jakarta
harga berangkat umroh desember di Balekambang jakarta
biaya umrah ramadhan di Kayu Manis jakarta
biaya paket berangkat umrah juni di Kramat Jati jakarta
paket promo umroh mei di Pal Meriam jakarta
harga paket berangkat umrah akhir tahun di Kayu Manis jakarta
biaya berangkat umrah mei di Pisangan Timur jakarta
paket promo umrah desember di Kampung Gedong,Cijantung jakarta
promo berangkat umrah mei di Cakung jakarta
paket promo berangkat umrah akhir tahun bekasi selatan
paket promo berangkat umrah desember di Matraman jakarta
biaya paket berangkat umroh juni di Dukuh jakarta
paket promo umrah desember di Ciracas jakarta
paket berangkat umroh april di Kampung Baru jakarta
biaya umrah januari di Cilangkap jakarta
paket promo berangkat umrah awal tahun di Kayu Putih jakarta
harga paket berangkat umrah desember di Pondok Bambu jakarta
biaya paket berangkat umrah maret di Cakung Barat jakarta
promo umroh desember di Susukan jakarta
harga paket berangkat umrah mei di Bambu Apus jakarta
biaya paket umrah juni tangerang
biaya paket berangkat umroh juni di Klender jakarta
promo umroh desember di Pal Meriam jakarta
biaya umrah akhir tahun di Matraman jakarta
paket umroh akhir tahun di Utan Kayu Selatan jakarta
biaya paket umrah desember di Cipayung jakarta
harga umrah desember di Cipinang Cempedak jakarta
biaya umroh akhir tahun di Rawamangun jakarta
harga paket berangkat umroh maret di Rambutan jakarta
paket umroh mei di Pondok Kopi jakarta
harga paket umroh akhir tahun di Klender jakarta
biaya umroh desember di Bambu Apus jakarta
biaya paket umrah awal tahun di Cipayung jakarta
paket promo berangkat umroh januari di Jatinegara jakarta
promo berangkat umrah akhir tahun di Kayu Manis jakarta
biaya berangkat umrah april di Dukuh jakarta
biaya berangkat umrah desember bogor
paket berangkat umrah februari di Duren Sawit jakarta
harga paket umroh maret di Bali Mester jakarta
biaya paket berangkat umroh april di Kampung Baru jakarta
harga berangkat umrah januari di Rawamangun jakarta
harga umroh desember di Cakung Timur jakarta
biaya berangkat umroh ramadhan di Kebon Pala jakarta
paket promo umrah mei di Pisangan Timur jakarta
promo berangkat umrah ramadhan di Bidaracina jakarta
paket promo berangkat umroh juni di Cipayung jakarta
harga paket berangkat umrah januari bekasi selatan
paket umrah akhir tahun di Kelapa Dua Wetan jakarta
biaya umroh ramadhan di Pulo Gadung jakarta
biaya umrah maret di Pasar Rebo jakarta
paket berangkat umroh januari di Cipayung jakarta
promo berangkat umrah maret di Bali Mester jakarta
harga berangkat umrah desember di Kelapa Dua Wetan jakarta
paket berangkat umrah awal tahun di Ujung Menteng jakarta
biaya paket berangkat umroh februari di Lubang Buaya jakarta
biaya paket umroh mei di Kalisari jakarta
harga berangkat umroh februari di Pekayon jakarta
paket promo berangkat umrah akhir tahun di Cipinang Muara jakarta
biaya berangkat umrah desember di Ceger jakarta
paket umrah juni di Kebon Pala jakarta
biaya paket umroh maret di Kampung Baru jakarta
paket berangkat umroh awal tahun di Cililitan jakarta
harga paket umrah ramadhan di Jatinegara Kaum jakarta
biaya umrah april di Pulo Gadung jakarta
harga paket umrah april di Kramat Jati jakarta
harga paket berangkat umroh desember di Utan Kayu Utara jakarta
harga berangkat umroh mei di Matraman jakarta
promo umrah april di Matraman jakarta
harga berangkat umroh mei di Kampung Baru jakarta
harga paket umrah juni di Pondok Kelapa jakarta
biaya umroh april di Ciracas jakarta
harga paket berangkat umroh akhir tahun bekasi utara
promo umrah januari di Pal Meriam jakarta
harga umroh april di Duren Sawit jakarta
biaya berangkat umroh desember di Pondok Kelapa jakarta
harga paket berangkat umrah awal tahun di Cipinang Besar Selatan jakarta
harga umroh awal tahun di Pulo Gadung jakarta
biaya paket berangkat umrah akhir tahun di Malaka Jaya jakarta
biaya paket berangkat umrah akhir tahun di Susukan jakarta
promo berangkat umrah akhir tahun di Penggilingan jakarta
promo berangkat umrah mei di Pisangan Baru jakarta
harga umroh ramadhan di Malaka Sari jakarta
biaya berangkat umroh juni di Dukuh jakarta
harga paket umrah akhir tahun di Cipinang Melayu jakarta
biaya berangkat umrah april di Lubang Buaya jakarta
biaya paket berangkat umroh ramadhan di Ciracas jakarta
harga paket umrah februari bekasi utara
biaya berangkat umroh mei di Makasar jakarta